Spanje - Reisverslag uit Salou, Spanje van Ilse Gijsbers - WaarBenJij.nu Spanje - Reisverslag uit Salou, Spanje van Ilse Gijsbers - WaarBenJij.nu

Spanje

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

10 Mei 2014 | Spanje, Salou

Maandag 28 April
Begon echt het grote avontuur. De dag van vertrek naar Salou.
Mijn vliegtuig vertrok van Eindhoven Airport en Landen op Reus.
Mijn ouders, broertjes en 2 vriendinnen gingen mee. Om mij uit te zwaaien.
In de auto onderweg naar het vliegveld was het heel gezellig. Een maal op het vliegveld aangekomen moesten me koffers ingechekt worden het was er heel erg druk. Gelukkig was ik al heel snel aan de beurt. Daarna kwam het moment dat ik afscheid moest gaan nemen van iedereen dit viel nogal zwaar. Toen ik dat gedaan had moest ik door de Douane daar moest ik me laptop en tablet uit de koffer halen. En ja natuurlijk lag die helemaal er onder in. Dus niet alles lag meer goed in me koffer. Toen dat gedaan was op naar de boardingpass controlen en naar het vliegtuig.
Dat viel allemaal gelukkig nog wel mee. Toen het vliegtuig de motoren aanzetten was het ook normaal. Aanrijden ging ook nog wel alleen het opstijgen was even wennen voordat ik het wist zat ik al in de lucht. Toen we eenmaal in de lucht waren kon ik nog net een paar dorpen onderscheiden zoals Veghel, Uden en Volkel. Even later gingen we nog verder omhoog en toen zag je best wel lang alleen maar wolken. Af en toe zag je nog een paar plaatsen liggen. Toen eenmaal het moment was dat we in Spanje waren. Begon het vliegtuig ook al langzaam steeds meer te dalen. Het landen ging toch anders dan het opstijgen. Heb mezelf echt goed vastgehouden aan de stoel voor me en me voeten stevig op de grond neer gezet. Toen eenmaal de wielen van het vliegtuig de grond raakte was het een hele opluchting. Daarna rustig uit het vliegtuig stappen en op naar me bagage ophalen dit duurde ongeveer een half uur voordat onze bagage er eindelijk was. In tussen tijd was ik met 2 meisjes aan de praat geraakt die op vakantie gingen naar Pineala de Mar. Samen met hun heb ik gekeken naar de bus helaas was die toen net vertrokken dus moesten we een uurtje wachten de taxi was te duur dus dat ging hem niet worden. Dus in tussen tijd met die meiden samen iets gegeten. En daarna de bus gepakt. Eenmaal in Salou aagekomen moest ik nog helemaal omhoog met me bagage naar Hotel Las Vegas. Daar aangekomen kreeg ik een hotel kamer voor 2 nachten. Toen ik me spullen eenmaal op de kamer had gezet was ik naar beneden gegaan en naar het strand gelopen zo over de boulevard naar het centrum van de stad Salou daar heb ik een spaanse simkaart gehaald. Terug gelopen naar het hotel en gegeten.

Dinsdag 29 april
Dinsdagochtend heb ik ontbeten in het hotel daarna ben ik Salou gaan verkennen, en over het strand gelopen.

Woensdag 30 april
Woensdagochtend ontbeten in het hotel daarna nog eventjes geslapen. Even later belde ze van de receptie op dat ik me spullen mocht pakken en naar het appartement tegenover Hotel Las Vegas mocht over verhuizen. Daar kreeg ik een rondleiding en uit leg van wat er wel en niet mocht. Kreeg me kamer aangewezen voor een paar nachten. Even later toen ik me spullen beetje op oorden aan het brengen was kwamen de andere meiden binnen. Daar mee samen iets gegeten en een paar dingen laten zien in Salou.

Donderdag 1 Mei
Is hier een nationale feestdag dus alle winkels waren dicht behalve sommige supermarkten niet en barretjes maar voor de rest alles. Dus een rustig dagje om te genieten van de zon en beetje vakantie houden voordat het echte werk gaat komen.

Vrijdag 2 mei
Zijn we naar het strand geweest het waaide toen best wel hard dus was niet echt prettig om te zonnen toen ik thuis kwam zaten me oren ook helemaal vol met zand dus dat was niet zn bepaald pretje. Boven even tv gekeken samen met Aida die moest daarna werken dus met haar mee gelopen naar het andere Hotel.

Zaterdag 3 mei.
Heb ik heerlijk op het balkon gezonnen. ‘s Avonds had ik afgesproken met een Spaanse jongen samen over het strand gelopen was echt leuk. Die jongen heb ik hier in Spanje leren kennen. Daarna met de meiden opstap geweest naar de Skihut en Kiss.

Zondag 4 mei.
’s Morgens beetje de kamer opgeruimd en het huis. Daarna zijn we een kopje koffie of thee wezen drinken bij Holandaluz. Daarna zijn we naar het hotel gegaan daar waren de andere meiden ook al met zn allen iets gegeten voordat we te horen kregen waar we komen te zitten voor onze 5 maanden stage. Toen we klaar waren moesten we nog even wachten totdat Annemiek er was. Toen het moment eindelijk er was werd eerste de meiden van animatie verdeeld dat was al gauw de beslissing voor gemaakt. Bij frontoffice werd er geloten ik had het kaartje Cala Font dat is het hotel in Cap Salou 3 km van Salou vandaan. Helaas moeten wij nog een paar daagjes wachten voordat we echt konden beginnen omdat Cala Font pas 9 mei open gaat. En dus moesten we al vast een paar daagjes mee helpen in een gesloten hotel. Helaas kunnen we ook nog niet in ons appartement dus moeten we nog even een paar nachten in het Hotel of Appartement slapen waar de andere meiden ook slapen.
’s Avonds zijn we gezellig met alle meiden uit eten geweest en daarna even gekeken naar het nacht leven in Salou helaas was het er niet zo druk dus we waren al weer vroeg thuis.

Maandag 5 mei.
Ik ben al een week in Salou. Voor sommige begon deze dag als eerste stage dag. Helaas moeten de meesten nog 1 dagje wachten voordat ze eindelijk kunnen beginnen. Dat geld ook voor mij. Deze dag was meer bedoeld om een paar dingen te regelen voordat je eindelijk begint met je stage. We hebben ’s middags gezellig met zn 8e geluncht en zijn daarna naar het strand gegaan. ’s Avonds zijn we nog even met 10e meiden uit eten geweest helaas niet compleet omdat er 1tje moest werken.

Dinsdag 6 mei
Begon mijn eerste stage dag in hotel Cala Font we moesten spullen van animatie uit het hok halen en wegbrengen naar een lege kamer omdat animatie dadelijk ergens anders komt te zitten. Daarna hebben we ons appartement schoongemaakt het was er echt heel erg vies. Ik had de keuken gedaan de afzuigkap was echt een hele benden alsof er nog nooit was schoongemaakt daar. Toen we klaar waren met het appartement schoonmaken mochten we naar huis.

Woensdag 7 mei
Tweede dag stage we moesten de kamers testen er zijn 7 verdiepingen. We moesten kijken of we met het pasje binnen konden komen en of de lichten het deden en de tv.
Toen we daar mee klaar waren in de middag moesten we onze kast in elkaar zetten voor in het appartement. Ja ons appartement is nog niet klaar er moeten nog 2 stapelbedden in komen die komen pas volgende week aan dus tot die tijd slapen we dadelijk in het Hotel in Cala Font totdat we in ons appartement mogen. Dat is hier heel normaal zoveel mogelijk morgen morgen regelen.
Nadat onze kast in elkaar stond mochten we naar huis. ’s Avonds had ik weer afgesproken met de Spaanse jongen die ik hier heb leren kennen hij heet Alex.

Donderdag 8 mei
Derde dag stage we konden niet echt veel doen dus moesten we maar oude klanten gegeven gaan wissen meer waar het drinken opstond wat ze hadden besteld die blaadjes moesten we scheuren. Toen we daarmee klaar waren kregen we van front-Office uitleg over de receptie wat we moesten doen dan. We kregen ook ons uniform. Zo gauw ik de foto heb laat ik het jullie zien.
Daarna wisten ze niet echt wat we moesten doen dus moesten we beetje mee helpen met de meubels op zn plaats te zetten. Daarna mochten we gaan om 5 uur. Daarna zijn we wezen eten bij Holandaluz een lekker frietje speciaal en een frikandel speciaal.

Vrijdag 9 Mei
Me koffer inpakken want vandaag moeten we verhuizen naar Cala Font. Al vroeg kwamen ze in het appartement bij Las Vegas dat ik echt weg moest. Nog niet alles zat in me koffer en Ida zou me daar naar toe brengen omdat hier de taxi’s nogal duur zijn. Dus in tussen tijd nog even gegeten samen met Joice voordat ik weg moest. Daarna alle koffers in de auto en naar Cala Font daar kregen we onze kamer. Voor wanneer precies dat weten we nog niet helemaal. De rest van de dag zijn we vrij. Dus heb maar een beetje s’avonds geskypt met me ouders en met Janine was wel echt even blij dat ik hun weer even kon spreken en zien. Morgen begint me eerste echt stage dag achter de Receptie moet werken van 16.00 tot 00.00 en de volgende dag dan weer van 08.00 tot 16.00 en dat is dan iedereen keer om en om en woensdag is de dag dat ik meestal vrij ben.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilse

Actief sinds 18 April 2014
Verslag gelezen: 1403
Totaal aantal bezoekers 2849

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 10 Oktober 2014

Stage Salou

Landen bezocht: